لوله پلی اتیلن

Home » لوله پلی اتیلن

آخرین فهرست قیمت لوله پلی اتیلن در سال 1402 (به روز شده)

برای استفاده از ماشین حساب قیمت لوله پلی اتیلن نگین پلیمر:

1. ابتدا جنس و نوع لوله را معین کنید.

2. پس از آن گرید یا درجه لوله را تعیین کنید.

3. سپس فشار مورد نظر برای لوله پلی اتیلن را تعیین کنید.

4. در نهایت، ابعاد لوله مد نظرتان را وارد کنید.

لوله پلی اتیلن

پادکست لوله پلی اتیلن

با در نظر گرفتن اینکه لوله پلی اتیلن در انواع متعددی عرضه می‌شود و هر کدام با توجه به عوامل مانند اندازه، فشار، کیفیت و مواد اولیه دسته بندی می‌شوند؛ شما نیاز دارید به یک درک عمیق از این عوامل قبل از خرید. این لوله‌ها برای کاربردهای مختلفی مانند انتقال آب، فاضلاب، گاز، مواد شیمیایی، پسماند صنعتی و حتی به عنوان کاور برای کابل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله پلی اتیلن چیست؟

لوله‌های پلی اتیلن از جنس پلی اتیلن تهیه شده و در بازار به عنوان یکی از رایج‌ترین نوع لوله‌ها مطرح است. این لوله‌ها عمدتا برای انتقال مایعات به کار می‌روند و با فرآیندهای حرارتی می‌توان آنها را به سایزها و فشارهای مختلف تولید کرد. ساخت لوله‌های پلی اتیلن از فرآیند پلیمریزاسیون اتیلن از طریق اکستروژن انجام می‌شود و در اشکال متنوعی مانند لوله‌های یک‌جداره، دوجداره و حتی ویژه برای آبیاری عرضه می‌شوند.

این لوله‌ها ویژگی‌های متمایزی از جمله مقاومت در برابر عوامل محیطی، مواد شیمیایی، اشعه‌های خورشید، انعطاف‌پذیری خیره‌کننده، قدرت فوق‌العاده و دوام طولانی دارند.

علاوه بر موارد فوق، با توجه به کارآمدی و کیفیت بی‌نظیر لوله‌های پلی اتیلن، به تدریج جای خود را در میان لوله‌های فلزی، چه چدنی یا فولادی، باز کرده‌اند. مواد پلی اتیلن از پلاستیک‌های پرمصرف به شمار می‌آیند. از ویژگی‌های متمایز این لوله‌ها، سهولت در نصب، وزن کم برای راحتی در حمل و نقل و مقاومت عالی در مقابل سایش و پوسیدگی است که مانع نشت آب می‌شود و منجر به کاهش هدررفت آب می‌گردد.

خرید لوله پلی اتیلن

پیش از خرید لوله‌ها، شما نیاز به متوجه شدن از این نکته دارید که اتصالات مرتبط را نیز تهیه کنید. برای نمونه، اگر لوله‌ای با تحمل فشار 10 بار را خریداری می‌کنید، اتصالات پلی اتیلن با تحمل فشار 10 اتمسفر نیز می‌بایست خریداری کنید. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که هم لوله و هم اتصالات در انطباق با استانداردهای معتبر هستند. لوله‌های پلی اتیلن استاندارد شامل اطلاعاتی مانند برند، تاریخ تولید، نوع مواد اولیه، فشار قابل تحمل و مهر استاندارد می‌باشند. گرچه برای موارد خاصی مانند استفاده از لوله برای پوشش کابل‌های مخابراتی، که فشاری بر دیواره آن وارد نمی‌شود، لزومی به استفاده از لوله استاندارد نیست.

لوله پلی اتیلن با سایز بالای 110 فقط به صورت شاخه‌های 12 متری تولید می‌شوند و امکان تولید آنها به صورت کلاف وجود ندارد. با این حال، بر اساس درخواست مشتری، تولید این شاخه‌ها در اندازه‌های کمتر از 12 متر امکان‌پذیر است. استفاده از لوله‌های با طول بیشتر می‌تواند هزینه اتصالات را کاهش دهد و نصب و بهره‌برداری را سریع‌تر کند.

برای خرید لوله پلی اتیلن، ما توصیه می‌کنیم که علاوه بر شناسایی و بررسی مزایا و معایب آن، به دقت نکات مهمی را بررسی کنید تا انتخاب شما هوشمندانه باشد. با توجه به آنکه لوله‌های پلی اتیلن در ابعاد و انواع مختلفی تولید می‌شوند و کاربردهای متفاوتی در صنایع مختلف دارند، این امر برای شما اهمیت دارد.

فروشگاه لوله پلی اتیلن

در سایت نگین پلیمر، ما تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات مربوط به لوله پلی اتیلن را در اختیار شما قرار دهیم تا شما بتوانید به راحتی یک انتخاب مطمئن و درست برای نیازهای خود انجام دهید. این اطلاعات شامل خواص، فرمول شیمیایی، انواع اتصالات، مزایا، کاربردها و عوامل مؤثر بر قیمت لوله پلی اتیلن می‌شود.

لوله پلی اتیلن آبرسانی

لوله پلی اتیلن آبرسانی به علت سطح صاف وصیقلی ک دارند باعث میشود لوله رسوب نبندد و همچنین زنگ نزدن لوله پلی اتیلن باعث شده بهترین انتخاب برای خریداران باشد. در کنار این حسن ها میتوان به انعطاف پذیری بالا و همچنین به دلیل وزن پایین حمل و نقل آسانی دارد.

تا قبل از شناخت مواد پلیمری، استفاده از لوله های فولادی، سیمانی، بتنی در پروژههای لوله کشی جهت انتقال آب کاربرد بسیاری داشت. اما رفته رفته این لوله ها بنا بر برخی از معایبشان مانند رسوب گیری بیش از حد، خوردگی و... طرفداران خود را از دست دادند و لوله های پلیمری جایگزین نسل قبلی لوله ها شدند. امروزه انواع لوله پلی اتیلن در صنایع لوله کشی کاربرد بالایی دارند. در همین راستا لوله پلی اتیلن آبرسانی که از انواع لوله پلیمری می باشند، جایگزین خوبی برای لوله های فلزی جهت انتقال آب است.

لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای

لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای با مشخصه فنی PELD و PE-H در سیستم های آبیاری تحت فشار قطره ای و بارانی استفاده می شود.

لوله های پلی اتیلن آبیاری قطره ای جزو بهترین و مقاوم ترین انواع لوله های آبیاری تحت فشار هستند. این لوله ها برای آبیاری تحت فشار در سراسر جهان استفاده می شوند. آب از این لوله ها با فشار کم خارج شده و در پای گیاهان جریان می یابد. این لوله ها با سایز 16 و 20 میلی متر و با استانداردهای pe80 و pe100 تولید می شوند. محصولات آبیاری قطره ای در سیستم های آبیاری تحت فشار قطره ای و بارانی استفاده می شوند.

لوله پلی اتیلن فاضلابی

لوله های  پلی اتیلن از جنس پلاستیک منعطف می باشند. که اولین بار در سال ۱۹۳۳ برای انتقال سیالات ساخته شدند و کاشف آن ها یک‌ شرکت شیمیایی انگلیسی بود. پس از مدت کوتاهی با مشاهده مزیت هایی چون وزن سبک، مقاومت فوق العاده در برابر مواد شیمیایی و خوردگی، جلوگیری از رسوب گرفتگی، ایمنی بالا و … استفاده از آنها رونق گرفت. و شرکت های بسیاری تولید انواع لوله های پلی اتیلن را شروع کردند. همچنین این ویژگی ها باعث شده تا این لوله ها جایگزین لوله های قدیمی بتنی، فولادی و...شوند. انواع لوله پلی اتیلن مانند: لوله پلی اتیلن آبرسانی، لوله پلی اتیلن فاضلابی، آبیاری قطره ای و... در صنایع مختلف انتقال آب، نفت و گاز، شبکه های زهکشی سیالات، پوشش کابل های مخابراتی و... کاربرد فراوانی دارند.

لوله پلی اتیلن فشار قوی

مزیت‌های لوله پلی اتیلن فشار قوی:

  1. وزن سبک: لوله‌های پلی اتیلن فشار قوی با وزن سبک، حمل و نصب آسان را به ارمغان می‌آورند.
  2. مقاومت در برابر دما: این لوله‌ها قادر به تحمل دماهای بسیار بالا تا 80 درجه سانتی‌گراد و دماهای منفی تا 70 درجه سانتی‌گراد هستند.
  3. مقاومت مکانیکی: با مقاومت بالا در برابر فشارهای داخلی و خارجی، لوله‌های پلی اتیلن فشار قوی به عنوان یک جزء قوی و پایدار در سامانه‌های انتقال فاضلاب، گاز طبیعی و مایعات عمل می‌کنند.
  4. مقاومت شیمیایی: این لوله‌ها با مقاومت در برابر پوسیدگی و مواد خورنده مانند اسیدها و بازها، انتخابی ایده‌آل برای کاربردهای شیمیایی هستند.
  5. دوام عمر بالا: لوله‌های پلی اتیلن فشار قوی با دوامی بالا و عدم نشت دهی، هزینه تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهند.
  6. مقاومت در برابر زمین زلزله: لوله‌های پلی اتیلن فشار قوی با مقاومت خوب در برابر رانش زمین و زلزله، امنیت بیشتری در سامانه‌های انتقال فراهم می‌کنند.

لوله پلی اتیلن کشاورزی

در طی سال های اخیر استفاده از لوله پلی اتیلن کشاورزی در صنایع وابسته به آن به جهت کنترل و جلوگیری از مصرف بیش از حد آب کاربرد فراوانی دارد. به وسیله آنها می‌توان میزان آب خروجی را کنترل نمود. همچنین باعث صرفه جویی در میزان مصرف آب شده و از تبخیر آن جلوگیری می نماید. همچنین این لوله ها دارای ویژگی های خاصی می باشند که موجب شده است روز به روز بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان قرار گیرند. به طوری که تقریبا امروزه تمام گلخانه ها و مزارع جهان از این نوع لوله پلی اتیلن استفاده می نمایند.

لوله پلی اتیلن گازی

لوله پلی اتیلن گازرسانی  با شاخصه خط زرد شناخته میشوند،که باید تاییده اداره گاز را حتما داشته باشند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و شروع انقلاب های صنعتی در کشور های پیشرفته جهان، صنایع لوله کشی نیز دچار تغییراتی شدند. که این تغییرات موجب بهبود سیستم های لوله کشی شد.

کشور هایی مانند آمریکا و سپس انگلیس و فرانسه اولین کشورهایی بودند که برای انتقال آب و گاز های شهری و روستایی از لوله های پلی اتیلن استفاده نمودند. این لوله ها که جایگزین بسیار مناسبی نسبت به نسل قبلی لوله ها بود، کم کم در کل جهان جایگاه ویژه ای پیدا نمود. به طوری که چند سالی است در کشور ما نیز استفاده از انواع لوله پلی اتیلن بسیار مرسوم می باشد. یکی از پرمصرف ترین این لوله ها، لوله پلی اتیلن گازرسانی می باشد که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

لوله کابلی پلی اتیلن

خواص لوله پلی اتیلن کابلی

لوله پلی اتیلن کابلی به دلیل جنس پلیمری که از آن ساخته شده است، دارای خواص متعددی است که آن را به یک راه حل مناسب برای کاورینگ کابل ها تبدیل می‌کند. برخی از این خواص عبارتند از:

1. انعطاف پذیری: لوله پلی اتیلن کابلی دارای انعطاف پذیری بالایی است، که اجازه می‌دهد تا به راحتی در مناطق مختلف نصب شود و به تغییرات طبیعی و نیازهای سیستم ها پاسخ دهد.

2. عایق بودن: جنس پلیمری لوله پلی اتیلن کابلی عایق بسیار مناسبی برای کابل ها فراهم می‌کند. با استفاده از این لوله، کابل ها در برابر خطراتی مانند آب و رطوبت، ضربه و سایر عوامل خارجی محافظت می‌شوند.

3. مقاومت: لوله پلی اتیلن کابلی دارای مقاومت بالا در برابر ترک خوردگی و سایش است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که لوله به طولانی مدت استفاده شود و نیاز به تعمیرات و تعویض کمتری داشته باشد.

4. سبکی وزن: لوله پلی اتیلن کابلی به دلیل وزن سبک خود، نصب آسان تری دارد و همچنین هزینه‌های حمل و نقل را کاهش می‌دهد.

لوله کاروگیت

اگر به دنبال خرید لوله و اتصالات می باشید و یا در این زمینه فعالیت دارید، پس با نام لوله پلی اتیلن آشنایی دارید. یکی از مزایای بارز این نسل لوله ها، انعطاف پذیری الای آن ها می باشد. که همین ویژگی موجب شده است تا این تجهیزات در بین مصرف کنندگان به خصوص در زمینه آب و فاضلاب بسیار پرطرفدار باشد. بهتر است بدانید لوله های پلی اتیلن به طور کلی به دو دسته بزرگ 1) تک جداره و 2) دو جداره یا همان لوله کاروگیت تقسیم بندی می شود. با ما همراه باشید تا در ادامه نوع دوجداره آن را بررسی نماییم. تا بتوانید با ویژگی این لوله ها بیشتر آشنا  شوید.

لوله پلی اتیلن 20 میلیمتر

با اینکه این لوله‌ها به صورت کلافی عرضه می‌شوند، اما محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. با مراجعه به صفحه ما، شما می‌توانید به یک دنیای جدید از لوله‌های پلی اتیلن و اتصالات آبیاری قطره ای باز شوید. این راهنمای جامع شما را به دنیای ویسپار، پلی رود و پلی ران (برندهای پرطرفدار تولید اتصالات قطره‌ای) می‌برد.

لوله پلی اتیلن 25 میلیمتر

با توجه به نیازهای خاص، طول کلاف‌ها می‌تواند 100، 200 و 400 متر باشد. مهم است که لوله‌هایی که برای آبیاری قطره‌ای و گازرسانی به کار می‌روند، دارای مهر استاندارد باشند و اطلاعات مانند تاریخ تولید و نوع مواد اولیه روی آن حک شده باشد.

لوله پلی اتیلن 32 میلیمتر

لوله‌هایی که با مهر استاندارد و خط آبی رنگ تولید می‌شوند، به این معناست که شما از یک محصول با کیفیت و قابل اطمینان خریداری می‌کنید. این عنصر مهم، می‌تواند به کاهش نگرانی‌های مربوط به کیفیت و عمر طولانی محصول کمک کند.

لوله پلی اتیلن 40 میلیمتر

این لوله‌های 40 میلیمتری پلی اتیلن از طریق آنها می‌توانند سیالاتی از جمله آب آشامیدنی، مواد شیمیایی و اسیدها را انتقال دهند. آنها برای کاربردهای متنوعی نظیر کشاورزی و آبیاری مناسب هستند و حتی می‌توانند به عنوان غلاف برای کابل‌های برق و مخابرات استفاده شوند.

لوله پلی اتیلن 50 میلیمتر

اگر قصد خرید لوله پلی اتیلن 50 میلیمتری را دارید، ابتدا به چند نکته توجه کنید: نوع سیال، فشار کاری، محیط اجرای پروژه و نوع اتصالات. این عوامل می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین انتخاب را برای پروژه خود داشته باشید.

لوله پلی اتیلن 63 میلیمتر

لوله پلی اتیلن 63 میلیمتری با فرم شاخه‌ای 6 و 12 متری در معرض نمایش و استفاده قرار می‌گیرد. اتصالات فاضلابی پلی اتیلن، از جمله سه راه، زانو سیفون و سایر قطعات مرتبط، یار وفادار این لوله هستند. با افزایش فشار بیشتر از 5 اتمسفر، تولید لوله به صورت کلافی 100 متری هم امکان‌پذیر است.

لوله پلی اتیلن 75 میلیمتر

لوله‌های پلی اتیلن 75 میلیمتری امکان ارائه یک راه حل مطمئن برای انتقال آب در زمین‌های کشاورزی، آبیاری باغات و گلخانه‌ها را فراهم می‌کنند. این لوله‌ها که قابلیت نصب انواع دریچه‌ها و دریپرهای موجود در بازار را دارند، با تمامی اتصالات استاندارد سازگاری کامل دارند.

لوله پلی اتیلن 90 میلیمتر

لوله پلی اتیلن با قطر 90 میلیمتر (3 اینچ) یکی از موارد مرسوم و مورد استفاده در صنعت پلی اتیلن

قیمت لوله پلی اتیلن

تعیین قیمت برای هر کیلوگرم لوله پلی اتیلن توسط عوامل متعددی تاثیر پذیر است، شامل: 1- میزان مطابقت با استاندارد، 2- خلوص مواد اولیه مورد استفاده، 3- نوع مواد اولیه که به کار رفته و 4- هزینه‌های مربوط به حمل و نقل.

لوله‌های پلی اتیلن که با استانداردهای صنعت سازگار هستند، در سه کلاس کیفیتی B ، A و C به بازار عرضه می‌شوند. این لوله‌ها همگی برچسب استاندارد دارند و کیفیت بسیار خوبی را تضمین می‌کنند. ولی بر اساس کارخانه تولیدکننده و خدمات پشتیبانی که پس از فروش ارائه می‌شوند، این محصولات دسته‌بندی می‌شوند. لوله‌های کلاس A دارای ضمانت نامه هستند و برای خریدارانی که این خواستارند، بیمه‌نامه صادر می‌شوند.

تمام تولیدکنندگان لوله پلی اتیلن متعهد به انجام کامل آزمایش‌های کیفی بر روی محصولات خود هستند، به منظور جلوگیری از بروز مشکلاتی در فرآیند پیاده‌سازی پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وساز.

میزان خلوص مواد اولیه مورد استفاده در تولید لوله پلی اتیلن به مقدار و نوع مواد بازیافتی که به آن افزوده می‌شود، وابسته است. مواد اولیه پلی اتیلن که در بازار موجود است، عمدتا محصولات پتروشیمی بندر امام و بندر امیرکبیر هستند.

لوله پلی اتیلن استاندارد

بیایید به یک سفر آموزشی برویم، سفری به درون دنیای لوله‌های پلی اتیلن، جایی که در برابر چشمان ما به سه دسته مواد اولیه اصلی تقسیم می‌شود: PE80 ، PE63 و PE100. گویی هر یک از این مواد داستانی نوستالژیک و آموزشی برای ما در پیش دارند.

  1. مواد PE63: می‌توان گفت که لوله‌های ساخته شده با این مواد نسل اولیه لوله‌های پلی اتیلن هستند. این لوله‌ها، به عنوان نمادهای قدیمی صنعت، با ضخامت و وزن زیادی که از خود نشان می‌دهند، بی شک این دو عامل باعث افزایش هزینه‌های تولید شده است. علی‌رغم همه این توصیفات، امروزه به نظر می‌رسد که ارزش استفاده از آنها در مقایسه با هزینه‌های نسبتا بالای تولید، غیرقابل توجیه باشد.
  1. مواد PE80: گذر زمان همواره در همه‌ی جنبه‌ها تحولاتی را در پی دارد. به طور مشابه، در دنیای لوله‌های پلی اتیلن نیز تحولاتی رخ داد. خانواده PE80 به عنوان نمادی از این تغییرات، با کاهش ضخامت و وزن نسبت به سری قبلی، طیف گسترده‌ای از فواید را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورد. این لوله‌ها با افزایش دانسیته مواد، توانستند فشار بیشتری را تحمل کنند و همچنین به لحاظ قیمت، از خانواده PE63 کمتر بودند.
  1. مواد PE100: بالاخره، ما به روزگار مدرن و خانواده PE100 رسیدیم. این مواد از بهترین مواد اولیه تولید لوله پلی اتیلن هستند. برخلاف خانواده PE63 و PE80، لوله‌های PE100 با ضخامت و وزن کمتری، قادرند بار کاری بیشتری را تحمل کنند، که این یعنی تحمل فشار بیشتر.

پس از این مطالب، بی شک درک شما از دنیای لوله‌های پلی اتیلن تغییر کرده است. هر مواد با توجه به خصوصیات خود، قادر است نیازهای خاصی را برآورده سازد. بنابراین، هرگاه به دنبال انتخاب مواد اولیه برای پروژه‌های خود هستید، از یاد نبرید که به خصوصیات هر یک از این خانواده‌ها توجه کنید.

لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن

در دریچه پیچیده‌ی اقتصادی، قیمت لوله پلی اتیلن متاثر از پارامترهای گوناگونی است که هریک از آن‌ها در فرآیند این امر حائز اهمیت است. یک سفر چند بخشی را آغاز خواهیم کرد تا دریابیم چگونه این عوامل با یکدیگر تعامل دارند و همچنین چگونه تاثیر خود را بر قیمت کالای ما، یعنی لوله پلی اتیلن، می‌گذارند.

اولین ایستگاه ما، گرید و استاندارد بودن لوله است. یک لوله پلی اتیلن با کیفیت و استاندارد، نه تنها محصول پایانی را تضمین می‌کند، بلکه به افزایش اعتبار و ارزش برند نیز کمک می‌کند.

مواد مربوط به تولید لوله و خلوص آنها نقش مهمی در این بین بازی می‌کنند. به عنوان یک ثابت، میزان خلوص بالایی که لوله‌ها از آن برخوردارند، معیاری برای کیفیت و دوام است.

همچنین، میزان تحمل فشار، ویژگی فیزیکی است که برای هر لوله مهم است، به خصوص زمانی که برای اهداف صنعتی استفاده می‌شود. بعد از مشخصات فیزیکی و مادی، حال نوبت به بحث هزینه‌های حمل و نقل است. این عامل گاهی اوقات ممکن است به نظر جزئی برسد، اما در عمل انکار ناپذیر است.

و در پایان، قیمت مواد پلی اتیلن در بورس، یک فاکتور دیگر است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. نوسانات این بورس بی‌شک تاثیرگذار بر قیمت نهایی خواهند بود. عوامل دیگر مانند نرخ ارز (برای مواد وارداتی)، هزینه برق و حقوق کارگران هم در قیمت لوله پلی اتیلن مؤثر خواهند بود.

لوله پلی اتیلن شاخه ای

سایز لوله پلی اتیلن

برای ارائه یک تصویر کامل تر، بیایید به بحث ابعاد مختلف لوله پلی اتیلن بپردازیم. سایزهای متداول این لوله در بازار به اینچ شامل موارد زیر است:

  • اندازه‌های کوچک: 1.2، 2، 3، 3.4 اینچ
  • اندازه‌های متوسط: 4، 5، 6، 7، 8، 9، 10 اینچ
  • اندازه‌های بزرگ: 11، 11.2، 11.4، 12، 14، 15، 16، 18، 20، 21.2 اینچ
  • اندازه‌ی بیشترین: 25 اینچ

همچنین، این اندازه‌ها به میلیمتر نیز تبدیل می‌شوند:

  • اندازه‌های کوچک: 20، 25، 32، 40، 50، 63 میلی‌متر
  • اندازه‌های متوسط: 75، 90، 110، 125، 140، 160 میلی‌متر
  • اندازه‌های بزرگ: 180، 200، 225، 250، 280، 315، 355 میلی‌متر
  • اندازه‌ی بیشترین: 400 میلی‌متر

اگرچه بزرگترین اندازه معمول در بازار 630 میلیمتر یا 25 اینچ است، اما بر اساس نیاز، می‌توان از این حد بیشتر تولید کرد. در نهایت، این مجموعه عوامل متقابل در تعیین قیمت لوله پلی اتیلن دخیل هستند و هر کدام به نحوی قیمت نهایی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

لوله پلی اتیلن کاروگیت

لوله پلی اتیلن کاروگیت

انواع لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن آبرسانی: این لوله‌ها به دلیل ویژگی‌های مناسبشان، از جمله مقاومت در برابر فشارهای 6 تا 16 بار و در موارد خاص 20 بار، برای انتقال آب شرب در شهرها و روستاها، و حتی در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله پلی اتیلن فاضلابی: این لوله‌ها از مواد PE80 و PE100 ساخته شده‌اند و به دلیل داشتن دو دیواره، مناسب برای انتقال فاضلاب هستند.

لوله پلی اتیلن گازی: با فشارهای 12.5 و 16 بار و اندازه‌های متنوع، این لوله‌ها برای انتقال گاز طراحی شده‌اند. برای اطمینان از ایمنی، این لوله‌ها باید دارای استاندارد DIN EN و تاییدیه شرکت ملی گاز باشند.

لوله پلی اتیلن غلافی: به عنوان یک پوشش مناسب برای کابل‌ها و سیم‌های برق، این لوله‌ها در فشارهای 6 و 10 بار و اندازه‌های 20 تا 400 میلیمتر تولید می‌شوند.

لوله پلی اتیلن فشار قوی: با ضخامت بیشتر نسبت به لوله‌های پلی اتیلن دیگر، این لوله‌ها برای کاربردهایی با فشارهای 10 تا 30 بار مناسب هستند.

لوله پلی اتیلن آبیاری قطره‌ای: این لوله‌ها با سایز 16 میلیمتر برای کشاورزی و به خصوص آبیاری قطره‌ای تولید می‌شوند.

نگین پلیمر در زمینه فروش لوله‌های پلی اتیلن درجه یک با قیمت مناسب و ارائه مشاوره قبل از خرید تلفنی، خدمات خود را ارائه می‌دهد.

لوله پلی اتیلن

بهتر است همین حالا دست به قلم شویم و نکاتی که باید در زمینه خرید لوله پلی اتیلن در نظر گرفته شوند را با جزئیات بیان کنیم.

  1. ابتدا و قبل از هر چیزی، باید به این مورد توجه داشت که نوع ماده اولیه‌ای که در تولید لوله استفاده شده، تعیین کننده کیفیت آن است. در بین متنوع‌ترین انواع لوله پلی اتیلن، PE80 و PE100 به عنوان پرچمداران کیفیت شناخته شده‌اند و از رضایت استفاده کنندگان برخوردار هستند.
  2. در هر پروژه‌ای که قصد دارید لوله‌های پلی اتیلن را استفاده کنید، باید با فشار محیط اطراف و سیالاتی که قصد انتقال آنها را دارید، کاملا آشنا باشید. بنابراین، فشار کاری لوله باید با توجه به این فشارها انتخاب شود.
  3. گرید یا درجه لوله نیز یکی از مواردی است که در زمان خرید باید به آن توجه کنید. لوله پلی اتیلن گرید A به عنوان برترین و باکیفیت‌ترین نوع در بازار شناخته شده و عمدتا به عنوان لوله پلی اتیلن صادراتی مطرح می‌شود. البته لوله‌های گرید B و C نیز وجود دارند که در رتبه‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند. در عین حال، باید اشاره کرد که لوله پلی اتیلن گرید B بیشترین میزان مصرف را در بازار دارد. لوله‌های پلی اتیلن چاه نیز بر اساس نیاز و گرید مورد نظر قابل انتخاب هستند.

حالا که با مبانی اولیه خرید لوله پلی اتیلن آشنا شدیم، باید به یکی از بهترین عرضه کنندگان این نوع لوله در بازار اشاره کنیم. شرکت نگین پلیمر فروشگاه محصولات پلی اتیلنی، با تجربه و سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید و تامین لوله‌های تک جداره و دو جداره، اتصالات پلی اتیلن و تولید اتصالات الکتروفیوژن، کیفیت بالایی را در قیمت مناسب ارائه می‌کند. به همین دلیل، اگر در نظر دارید خرید لوله پلی اتیلن را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم با ما تماس بگیرید.

علت افزایش فروش لوله پلی اتیلن چیست؟

کاربرد لوله پلی اتیلن در سال های اخیر بسیار افزایش یافته است و همین امر اصلی ترین دلیل بالا بودن فروش لوله های پلی اتیلن می باشد. شما می توانید لوله های پلی اتیلن را برای شبکه های فاضلاب و آبرسان شهری و روستایی به راحتی مورد استفاده قرار دهید. 

همچنین لوله های پلی اتیلن را می توان در طراحی کانال های تهویه، سیستم های آبیاری متحرک، شبکه های زهکشی، سیستم های لایروبی و غیره استفاده نمود. کیفیت ساخت لوله های یاد شده نیز بسیار بالا است.

لوله پلی اتیلن با چه سایزها و مدل‌هایی تولید می‌شود؟

لوله پلی اتیلن به راحتی نصب و راه اندازی شده و به دلیل استفاده از اتصالات کم، دارای درصد پایینی از نشتی خواهد بود. همچنین این لوله نسبت به خوردگی، مقاومت بالایی داشته و دارای سطحی نرم است. به همین دلیل مایعات به سرعت از درون آن عبور کرده و در نهایت به مقصد می رسند.

حال در ادامه به سایزهای مختلف این لوله اشاره خواهیم کرد: لوله پلی اتیلن با سایز 1.2 اینچ، سایز 3.4 اینچ، سایز 1 اینچ، 2، 3، 4، 5، 6، 8، 10، 12، 16 و 20 اینچ همراه می باشد. اما در خصوص مدل های متعدد لوله پلی اتیلن می توان به این موارد اشاره نمود: لوله پلی اتیلن مختص آبرسانی، لوله گازی، لوله فاضلابی، لوله غلافی، لوله فشار قوی و لوله قطره ای.

8 دیدگاه در “لوله پلی اتیلن

  1. محمدرضا بهداروند گفت:

    سلام و عرض ادب
    بسیار سپاسگزارم از وبسایت خوبتون

    1. neginp گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بسیار ممنون که ما رو به دیگران معرفی می کنید.
      کارشناس پاسخگویی نگین پلیمر آبنوس

  2. محمدی گفت:

    با عرض سلام
    برای خرید لوله پلی اتیلن هزینه ارسال با خریدار هست یا فروشنده؟

    1. neginp گفت:

      با عرض سلام و احترام
      هزینه ارسال به عهده خریدار هست.
      کارشناس پاسخگویی نگین پلیمر آبنوس

  3. منصوری گفت:

    سلام
    ایا در شیراز نمایندگی لوله پلی اتیلن دارید؟
    شرایط گرفتن نمایندگی به چه صورت است.

    1. neginp گفت:

      با سلام وعرض ادب
      خیر ما در شیراز نمایندگی لوله پلی اتیلن نداریم.
      برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

      کارشناس پاسخگویی نگین پلیمر آبنوس

  4. احمد گفت:

    سلام وقت بخیر شما برای خرید لوله پلی اتیلن در سایز های بالای ۶۰۰ هم تولید دارید؟

    1. neginp گفت:

      با عرض سلام و احترام
      بله تا سایز 1200 تولیدداریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *