قریب به 25 سال است، لوله های تک لایه که با نام های لوله پروپیلن، لوله سفید، لوله PP و لوله سبز شناخته می شوند، در بازار مصرف تولید و عرضه می شوند. این لوله ها که نوعی پلیمر می باشند، به دلیل مقاومت بالایی که در برابر فشار و حرارت دارند، توانستند در مدت کمی جایگزین خوبی برای دیگر لوله ها چون: لوله های گالوانیزه و فولادی شوند.

لوله و اتصالات تک لایه از مهم ترین عناصری می باشند که در صنایع ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این تجهیزات که از انواع لوله های آبرسانی محسوب می شوند، کمتر دچار آسیب شده و ماندگاری بالایی دارند. در ادامه بیشتر با مزایا این محصولات آشنا خواهید شد.

مهم ترین مزایا و ویژگی های لوله تک لایه

می توان گفت که مهم ترین مزیت این لوله ها مقاومت در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی می باشد. این ویژگی از تغییر رنگ و بو آب هنگام عبور از لوله، جلوگیری می نماید. از طرفی انعطاف پذیری بالایی داشته و برای استفاده در مناطق زلزله خیز بسیار مناسب می باشد. زیرا این ویژگی سبب به حداقل رسیدن شکنندگی این تجهیزات شده است. همچنین میزان رسوب گیری آن نیز به دلیل پوشش داخلی که دارند به حداقل رسیده است. از این رو لوله های تک لایه بسیار بهداشتی می باشند و کوچکترین تغییری در ماهیت آب آشامیدنی ایجاد نمی نمایند.

بهتر است بدانید لوله های پلی پروپیلن دارای سطح داخلی صافی هستند که موجب میگردد تا مایعات هیچگاه دچار افت فشار نگردند.

کاربرد های مهم لوله سفید

لوله های تک لایه به سبب ویژگی های فوق الذکر و مواد اولیه ای که در تولید آن ها به کار می رود گزینه بسیار مناسبی برای تصفیه منابع آبی و ذخیره سازی آن می باشند. همچنین برای انتقال آب آشامیدنی در ساختمان و مجتمع ها نیز به کار برده می شوند. از دیگر کاربرد های آن نیز می توان به استفاده از این تجهیزات در لوله کشی های زیر زمینی و مکان های اسیدی نیز اشاره نمود. از طرفی برای مکان هایی که به فشار بالا نیاز دارند، از این لوله ها استفاده می شود. زیرا همانطور که گفتیم لوله های پلی پروپیلن دچار افت فشار نمی شوند.

لوله تک لایه

کلام آخر

همانطور که از مطالب گفته شده متوجه شده اید، لوله و اتصالات پلی پروپیلن یا همان تک لایه جزو بهترین تجهیزات در صنایع لوله کشی شهری و روستایی می باشد.

برای خرید لوله و اتصالات از بهترین نوع آن بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید. مجموعه نگین پلیمر ضمن در نظر گرفتن نیاز شما، بهترین قیمت و کیفیت را به شما ارائه می نماید. این مجموعه نماینده رسمی شرکت های معتبری چون گسترش پلاستیک و تکاب اتصال است. همچنین دارای نمایندگی شرکت معروف پیمتاش ترکیه برای ارائه لوله و اتصالات یو پی وی سی می باشد.

برای دریافت قیمت، مشاوره و خرید می توانید از طریق تلفن های تماس این مجموعه با کارشناسان در ارتباط باشید.