این مقاله راجب لوله فشار قوی upvc و مزایا کاربردی آن در استخر و جکوزی برای شما تهیه شده است.  با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن نسل جدید لوله و اتصالات، لوله های فشار قویupvc


انقلابی بزرگ در صنعت لوله کشی و تصفیه آب ایجاد نمودند. محصولات لوله و اتصالات یو پی وی سی (UPVC) در سیستم‌های لوله کشی فشار قوی آب و فاضلاب، آبیاری، کشاورزی، استخر و جکوزی و بسیاری از پروژه‌های صنعتی بیشترین کاربرد را دارند. دلیل این محبوبیت مزایایی چون مقاومت در برابر خوردگی و فرسایش، ایجاد حداقل افت فشار در سیستم، مقاومت در برابر تغییرات دمایی ، استحکام بالا ، تنوع محصولات، حمل و نصب آسان و قیمت مناسب آن ها می باشد.

دیدن قیمت لوله یو پی وی سی

نکته: لوله فشار قوی upvc با قدرت تحمل دما تا 60 درجه سانتیگراد و قابلیت تحمل فشار تا 16 بار در سال‌های اخیر به‌عنوان بهترین نمونه‌های لوله یو پی وی سی و متریال برای استفاده در ساخت استخر، جکوزی و همچنین تصفیه آب استخر مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

لوله پلیکا

مزایا لوله فشار قوی و استفاده از آن در استخر ها

افرادی که در زمینه ساخت استخر و تصفیه آب آن سر رشته دارند می دانند که لوله فشار قویupvc دارای مزایای بسیاری می باشد. در ادامه برخی از این ویژگی ها را برسی می نماییم.

خرید و نصب به صرفه و اقتصادی.

مفهوم به صرفه بودن در زندگی روزمره ما بسیار تاثیر گذار است. همواره تمامی افراد به دنبال مواد مصرفی، با قیمت مناسب و کاربرد و کیفیت بالا می باشند. لوله فشار قوی upvc دقیقا نشان دهنده ی این مفهوم می باشد. خرید و نصب این لوله و اتصالات در عین زیبایی و کاربردی بودن، نیاز به پرداخت هزینه های بالایی ندارد و نسبت به دیگر محصولات بسیار کاربردی و اقتصادی تر می باشند. هم چنین طول عمر آن ها به طور متوسط 60 سال می باشد و از این جهت کاربرد بالایی در ساخت استخر و جکوزی و سیستم تصفیه آب دارند.

لوله فشار قوی

آب بندی مطمئن

در گذشته آب بندی لوله های مکش استخری که از بتن عبور می کردند دچار مشکلات فراوانی می شدند. با به وجود آمدن لوله های فشار قوی (upvc) و وال کراس یا حلقه های آب بندی، دیگر در مقاطع عبور لوله از بتن برای لوله های مکش استخری مشکلی وجود نخواهد داشت.

عدم رسوب گیری در لوله فشار قوی

تا قبل از وجود لوله های فشار قوی (upvc) ، سیستم های استیل و گالوانیزه به کار برده شده در ساخت استخر ها و جکوزی به مرور زمان دچار رسوب گرفتگی می شدند. این مسئله نیز باعث افت فشار و از کار افتادن شیرآلات میشد. با عبور املاح و مواد ضدعفونی انتظار می رود به مرور زمان نیز شاهد رسوب هایی در سیستم های جدید لوله کشی هم باشیم. اما خوشبختانه در سیستم هایی که از لوله کشی نوین فشار قوی (upvc) استفاده می شود، دیگر شاهد وجود رسوبات نخواهیم بود. هم چنین احتمال افت فشار و گرفتگی شیر آلات به دلیل وجود رسوب در آن ها، دیگر وجود نخواهد داشت.

لوله فشار قوی

مقاومت بالا در برابر آتش

دمای شعله ور شدن لوله و اتصالات یو پی وی سی (upvc) 454 درجه سانتی گراد می باشد. لوله های فشار قوی که از خانواده upvc می باشند به دلیل همین ویژگی مقاومت بالاتری در برابر آتش، نسبت به دیگر مصالح ساختمانی دارند. ازین جهت مقاومت در برابر آتش از ویژگی های بارز آن ها می باشد.

ویژگی بارز استحکام و مقاومت

استحکام و مقاومت از مزایایی بارزی می باشد که از نام این نوع لوله ها کاملا مشخص است. لوله ای فشار قوی به دلیل آنکه طی فشار های مختلفی تولید می شوند، در برابر ضربه بسیار مقاوم تر از لوله های سفالی، سیمانی و مواد رایج در ساخت لوله تحت شرایط نرمال می باشند. این ویژگی نیز موجب شده تا مورد استقبال بالایی در ساخت استخر و جکوزی قرار گیرد. 

لوله فشار قوی

استفاده از لوله های فشار قوی در موتورخانه استخر

همانطور که گفته شد، بهترین تجهیزات استخر و متریال، UPVC های فشار قوی می باشند که دارای تحمل فشار بالا،اجرای ساده،مقاومت شیمیایی،قیمت مناسب و… هستند.

ابتدا باید محل مورد نظر جهت راه‌اندازی استخر ، توسط طراح، مجری و سایر مهندسین بررسی و یک نقشه لوله کشی برای آن مکان تهیه شود. سپس می توان تأسیسات مکانیکی متناسب با محل موردنظر را که پیش تر راجب آن توضیح داده ایم، خریداری و استفاده نمود.

لوله و اتصالات UPVC جزو بهترین گزینه ها برای استفاده در موتور خانه ها می باشند.

البته به طور کلی اتصالات پلی اتیلن و یا پلی پروپلین برای این منظور کارایی لازم را ندارند. زیرا به اندازه upvc ها مقاوم نیستند و ویژگی های آن را ندارند.

لوله فشار قوی

نگین پلیمر

در گذشته برای ساخت استخر از لوله‌هایی همچون  لوله‌های فلزی، لوله‌های گالوانیزه، لوله‌های PVC و… استفاده می‌شد. اما 15 سال پیش در هنگام ساخت پارک آبی مشهد برای اولین بار از لوله فشار قوی (UPVC) استفاده شد. این لوله‌ها علاوه بر بهداشتی بودن دارای سایز بندی های مختلفی نیز می باشند. در ساخت آن‌ها از مواد بی‌بو و بدون مزه استفاده می‌شود که باعث شده هیچ‌گونه اثری بر روی مایعات برجای نگذارند.

شرکت نگین پلیمر با در نظر گرفتن این ویژگی ها و اهمیتی که برای سلامت شهروندان قائل است، بهترین محصولات upvc را برای مصرف کنندگان ارائه می نماید. این محصولات از معتبر ترین برند در این زمینه (پیمتاش ترکیه) می باشند. شما با اطمینان خاطر می توانید کیفیت بالایی را با به صرفه ترین قیمت تهیه و استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *