آیا تا به حال با نام پلی وینیل کلرید یا همان PVC آشنایی داشته اید؟ این ماده از پلیمریزاسیون وینیل کلراید، به صورت یک ترموپلاستیک مصنوعی به دست می آید. خواص و ویژگی های آن بسته به افزودنی های پلاستیسیته ای که در آن وجود دارد، متفاوت می باشد. فرم های قابل انعطاف آن معمولا در شلنگ، عایق، کفش و حتی لباس و غیره استفاده می شود. و PVC های سخت تر در تولیدات قالبی مورد استفاده قرار می گیرند. عمده مصرف این ماده در صنعت لوله سازی به کار برده می شود و لوله و اتصالات تولید شده با توجه به کاربرد های مختلف، انواع مختلفی دارند. یکی از بهترین و پرکاربرد ترین آن ها که معمولا برای لوله کشی و زهکشی استفاده می شود، لوله و اتصالات یو پی وی سی می باشد. اگر قصد خرید لوله و اتصالات را دارید بهتر است با ما همراه باشید تا در ادامه با کاربرد لوله یو پی وی سی و ویژگی های آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

کاربرد لوله یو پی وی سی

ترکیبات UPVC

لوله یو پی وی سی (upvc) به معنای پلی وینیل کلراید غیر پلاستیکی، در واقع همان PVC نرم نشده است. به همین دلیل بسیار محکم تر و مقاوم تر از pvc می باشد. ازین رو کاربرد لوله یو پی وی سی نیز بیشتر از دیگر انواع ماده PVC می باشد.

چرا از UPVC استفاده می نماییم

همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره نمودیم لوله های پی وی سی بسیار مقاوم و با دوام می باشند و از طرفی هنگامی که به پایان عمر مفید خود می رسند قابل بازیافت و استفاده مجدد می باشند. همچنین نصب آسان، و هزینه کم، نیز از عوامل کاربردی بودن لوله و اتصالات UPVC می باشند.

کاربرد لوله یو پی وی سی

اولین و معروف ترین کاربرد لوله یو پی وی سی در سیستم فاضلاب شهری و روستایی می باشد. و بعد از آن بیشترین کاربرد را در سیستم لوله کشی استخر و جکوزی دارند. بیشتر بدانید: لوله فشار قوی upvc

از دیگر کاربرد های این لوله های پر طرفدار می توان به موارد زیر نیز اشاره نمود.

  • آب‌رسانی کشاورزی
  • لوله‌های موتورخانه
  • موارد حفاظتی نظیر عبور کابل برق و مخابرات

لوله UPVC

عمر مفید و کاربردی لوله یو پی وی سی

به طور کلی طول عمر مورد انتظار از لوله های یو پی وی سی حدودا بین ۵۰ تا ۷۰ سال می باشد. اما بهتر است بدانید در برخی از داده های ارائه شده توسط تولیدکنندگان انواع لوله پلاستیکی این طول عمر تا بیش از 100 سال تخمین زده شده است. اما قدمت وجود این لوله ها از سال 1970 می باشد که اولین بار در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت. در نتیجه این لوله ها برای تشخیص طول عمر دقیق‌شان بسیار جوان هستند و هنوز به طور حتمی نمی توان درباره آن نظری ارائه نمود.

توجه: در نظر داشته باشید که نور خورشید باعث تضعیف و کاهش طول عمر لوله UPVC می شود.

از آنجایی که کاربرد لوله های یو پی وی سی بیشتر در مصارف آبرسانی یا زهکشی می باشد و در زمین دفن می شوند، نور خورشید در این گونه کاربردها مشکل ساز نمی باشد. اما توصیه تولیدکنندگان این است که برای استفاده از این لوله ها در محیط های خارجی، آن را با رنگ های روشن و سازگار با پلاستیک بپوشانید. با این کار می توانید از آن ها در مقابل نور خورشید محافظت نمایید.

کاربرد لوله یو پی وی سی

کلام آخر

مجموعه نگین پلیمر، عرضه کننده بهترین لوله و اتصالات به ویژه لوله و اتصالات یو پی وی سی (upvc) از برند معتبر پیمتاش ترکیه در انواع سایز ها با بالاترین کیفیت می باشد. در کنار این محصولات اگر به دنبال خرید انواع محصولات ساختمانی مانند: انواع شیر، لوله، اتصالات و… با قیمت مناسب می باشید، می توانید با این مجموعه در تماس باشید و از لیست قیمت اقتصادی آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *